تور شارجه | تور امارات متحده عربي | تور لحظه آخري شارجه تور شارجه | تور امارات متحده عربي | تور لحظه آخري شارجه .

تور شارجه | تور امارات متحده عربي | تور لحظه آخري شارجه

جاذبه هاي ديدني شارجه

شارجه

جاذبه هاي ديدني شارجه

شارجه يكي از هفت امارتي است كه دولت امارات متحده عربي را تشكيل مي‌دهند و محدوده اين امارت حدود ۱۶ كيلومتر از ساحل كشور امارات در خليج فارس را مي‌پوشاند. عمق خاك اين امارت بسمت داخل كشور حدود ۶۰ كيلومتر است. مساحت شارجه ۲۶۰۰ كيلومتر مربع مي‌باشد، و اين امارت با تمام امارات‌هاي كه كشور دولت امارات عربي متحده تشكيل مي‌دهند حدود مشترك دارد. مساحت شارجه ۲۶۰۰ كيلومتر مربع مي‌باشد.

جاذبه هاي توريستي شارجه :

از جاذبه هاي گردشگري اين شهر مي توان موزه‌هاي هنري متعدد، سالن‌هاي تئاتر، بازارهاي هنرهاي دستي و مساجد گوناگون را نام برد. موزه ملي شارجه ميزبان برگزاري نمايشگاه بي‌سابقه اي از نقاشي‌هاي نگارگران جهاني بوده‌است. از تفريحات اين شهر ميتوان چشم امارات ، رانندگي در كوير ، تورهاي قايق ، شترسافاري ، منطقه كودكان و نوجوانان در القصبا ، آل خان مرداب ، آل خان ساحل ، غواصي و ماهيگيري ، مركز حيات وحش عربي ، بازار آبي را نام برد.

مراكز خريد شارجه : با توجه به نزديكي دبي به شارجه بيشتر توريستها خريد هاي خود را از مراكز خريد دبي انجام ميدهند كه داراي تنوع زيادي از كالاها و محصولات است ولي با اين وجود شارجه داراي مراكز خريد و بازارهايي مانند مركز ال فردان ، ال توان ، مگا مال و هايپر ماركتهايي مانند سيتي سنتر مي باشد.

حمل و نقل عمومي شارجه : فرودگاه بين‌المللي شارجه يكي از بزرگترين فرودگاه هاي كشور امارات است كه در سال ۲۰۰۵ از سوي موسسه مديريت حمل و نقل لندن به عنوان بهترين فرودگاه جهان انتخاب شد. استفاده از اتومبيل شخصي و تاكسي رايج ترين روش جابه جايي در اين شهر مي باشد. البته تعداد قابل توجهي اتوبوس نيز مسافران را جابه جا مي نمايند. پياده روي و دوچرخه سواري متداول نيست. اتوبوسهاي برقي، قطار شهري و مترو در اين شهر وجود ندارد. استفاده از موتور سيكلت نيز بسيار محدود است. اجاره يك اتومبيل در خيلي از مواقع از هزينه كرايه تاكسي در طول يك روز كمتر خواهد شد ولي قيمت تاكسي در مقايسه با شهرهاي ديگر از نرخ بالايي برخوردار نيست.

شارجه در حوزه بازاريابي‌هاي گردشگري و معرفي خود به عنوان مهم‌ترين جاذبه گردشگري كشورهاي عربي و جهان اسلام موفق بوده‌است. اين موفقيت بزرگ و قابل توجه براساس يك استراتژي روبه گسترش طولاني مدت گردشگري بوده‌است. با اين حال شارجه ويژگي اسلامي و عربي خود را نيز حفظ كرده‌ است. شارجه از موقعيت جغرافيايي‌ خود مزاياي بسيار زيادي به دست آورده است، به گونه‌اي كه خليج فارس در شرق آن و درياي عمان نيز در غرب آن واقع شده ‌است. در واقع اين منطقه تنها منطقه در امارات است كه به اين دو درياي مهم دسترسي دارد. از اينرو شارجه يكي از مراكز فعاليت‌هاي اقتصادي و گردشگري امارات به حساب مي‌آيد.

يكي از جذابيتهاي شهر شارجه معماري جديد و مدرن در ساختمان‌هاي اين شهر‌است. در كنار مناطق سنتي با معماري ويژه خود، در ساختمان‌هاي تازه شارجه از نوعي شيوه معماري عربي و اسلامي بهره گيري شده است. از اين نوع معماري جديد و مدرن در ساختمان‌هاي مهمي در شارجه همچون بازار مجره، دانشگاه شارجه، بازار مركزي، خانه‌هاي قديمي در مريجه، و بازار عرصه و شمار زيادي از مساجد اين منطقه استفاده شده‌ است. با اين حال حفظ شيوه زندگي فعلي و سنت‌هاي اسلامي در شارجه، يكي از نكات مورد توجه صنعت گردشگري اين منطقه گردشگري بوده‌ است.


برچسب: ، تور ارزان شارجه، جاذبه هاي گردشگري جهان، جهانگردي، مراكز خريد شارجه، مكان هاي ديدني دبي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ دى ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۳۸:۰۲ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :