تور شارجه | تور امارات متحده عربي | تور لحظه آخري شارجه تور شارجه | تور امارات متحده عربي | تور لحظه آخري شارجه .

تور شارجه | تور امارات متحده عربي | تور لحظه آخري شارجه

برج خليفه,زيباترين برج دبي

برج دبي

برج خليفه

آشنايي با برج خليفه

در سفر به دبي انتظار تماشاي عجيب ترين و بلند ترين سازه ها و ساختمان ها را داشته باشيد. همين سازه هاي فوق مدرن دليلي براي محبوبيت دبي ميان گردشگران عادي و افراد مشهور در دنيا شده اند. يكي از اين بناها برج خليفه است كه ساخت آن حدود يازده سال پيش يعني سال ۲۰۰۴ شروع شد و در سال ۲۰۱۰ به پايان رسيد. در روز افتتاح برج شيخ محمد بن راشد آل مكتوم اين برج رو به بهره برداري رساند و به احترام او نام خليفه را برج گذاشته شد.

برج خليفه

برج خليفه

اگر بخواهيم برج خليفه را از نظر معماري بررسي كنيم بايد بگوئيم برج چيزي حدود ۸۰۰ متر ارتفاع داد و با ۱۶۰ طبقه سر به آسمان كشيده است. هزاران آپارتمان مسكوني و اداري همراه با استخر و كتابخانه اي مخصوص اهالي برج ويژگي هاي آن هستند. يكي ديگر از ويژگي هاي برج خليفه، وجود هتلي با ۱۶۰ اتاق در طبقه پايين آن است. درباره برج خليفه دبي «ترين» هاي زيادي وجود دارد. داشتن بزرگ ترين بالكن، بيشترين طبقات، بلندترين آسانسور باربري، بلند ترين برج در دنيا و …همگي از ترين هاي اين برج هستند كه آن را در دنيا معروف ساخته اند. اين برج توسط شركت آمريكايي سام با تركيبي از معماري اسلام و صحرا طراحي شده است، در اين طراحي ار گل صحرايي استفاده شده است. علاوه بر ظاهر زيبايي كه اين طرح دارد نيرويي كه باد در طبقه هاي فوقاني وارد مي كند را نيز مهار مي كند. نكته محيط زيستي كه در مورد اين برج مورد توجه است، سيستم خنك كننده پيشرفته آن است، رطوبت به همراه هواي گرم دبي وارد اين سيستم مي شود و حجم بسياري از بخار آب از راه كندانسور وسيله هاي خنك كننده به مايع مبدل مي شود. حجم اين آب بسيار است و در سال براي موارد مختلفي مصرف مي شود.
معماري مدرن و شگفت انگيز برج خليفه آن را نسبت به ديگر سازه هاي دبي متمايز كرده است، سازه اي كه هر بيننده اي را مات و مبهوت خود مي كند.

نكات جالبي درباره برج خليفه

براي مقابله كردن برج با باد در ارتفاع هشتصد متري ۴۰ بار تست تونل باد روي آن انجام شده است.
از آنجائيكه برج خليفه بسيار بلند و بزرگ است چيزي حدود ۲۶ هزار شيشه براي پنجره هايش را داراست كه تميز كردن آنها شايد دو ماه زمان ببرد! براي تميز كردن شيشه ها از بالابرهاي مخصوصي استفاده مي كنند.
در برج خليفه چنديدن آسانسور وجود دارد كه با ورود به آنها مي توانيد نماي بيرون را ببينيد و نكته ي جالب آن سرعت ده متر بر ثانيه اش مي باشد.
برج خليفه داراي ۵۸ آسانسور و چنديد پله برقي است كه دائما بارهاي سنگين را به طبقات برج مي برند.
آسانسور باري برج مي تواند وزني حدود شش هزار كيلوگرام را بالا ببرد.
برج خليفه از ۳ بخش ساخته شده است و تمامي بخش هاي آن در برابر بادهاي شديد و تغييرات بالاي دما و فشار مقاوم هستند.


برچسب: ، تور تابستان شارجه، تور زمستان ارزان دبي، تور لحظه آخري شارجه، زيباترين برج هاي دبي، قيمت تور شارجه،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ دى ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۴۰:۴۲ توسط:faezeh موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :