تور شارجه | تور امارات متحده عربي | تور لحظه آخري شارجه تور شارجه | تور امارات متحده عربي | تور لحظه آخري شارجه .

تور شارجه | تور امارات متحده عربي | تور لحظه آخري شارجه

۱۰ مكان ديدني و زيباي دبي

شهر توريستي

مكان ديدني دبي

دبي يكي ازمعدود شهرهاي جهان است كه با سرعت بسيار زياد رشد كرده است.اين شهر همواره در حال جنب و جوش است و داراي ديدنيهاي فراوان است به طوري كه شما فرصت خوابيدن و استراحت كردن را نخواهيد داشت. شما در اين شهر به قدري مكان ديدني و جالب براي بازديد داريد كه براستي يك مسافرت كوتاه مدت زمان كافي براي تمام اين بازديدها را نخواهيد داشت.

به همين منظور ما فقط ۱۰ مكان ديدني و معروف اين شهر ر به شما معرفي مي كنيم:

Burj Al Arab

اين هتل اولين هتل ۷ ستاره دنيا است كه در ۲ كيلومتري ساحل جميرا(Jumeirah) واقع شده است. اين هتل داراي طراحي خاص و منحصر به فرد خود است كه به شكل يه قايق بادي نشان داده مي شود.اين هتل داراي ۶۶ طبقه است كه بلندترين هتل دنيا است.

برج العرب

Jumeirah Beach

اين مكان معروفترين ساحل دبي است كه داراي ۷ كيلومتر ساحل است كه در كنار اين ساحل اماكن تفريحي و گردشي متعددي مانند پارك رستوران و يا ساير امكانات رفاهي تعبيه گرديده است.

Burj Khalifa

اين ساختمان بزرگترين و بلندترين ساختمان جهان است كه داراي ۱۵۳ طبقه است.اين ساختمان داراي مراكز متعددي مانند هتل , مراكز اقامتي,اداري و خريد با زيباترين و بهترين امكانات است.

Wild Wadi

اين پارك در ۵ كيلومتري ساحل جميرا واقع شده است. اين پارك به عنوان پارك آبي دبي نيز مشهور است و انواع امكانات تفريحي را دارا مي باشد كه مي تواند يك روز فرح بخش و به ياد ماندني را براي شما به ارمغان بياورد.

Dubai Marina

دبي مارينا منطقه اي است كه در قلب دبي و در منطقه اي به نام دبي جديد احداث گرديده است و يكي از بهترين و جديدترين مدلهاي شهري است. فاز اول اين مجموعه احداث شده است و بخش دوم ن در حال تكميل شدن است كه پس از اتمام بهترين منطقه توسعه يافنه دبي خواهد بود.

Gold Souq

اين بازار بهترين و معروفترين بازار طلاي جهان مي باشد كه به نام سرزمين طلا ناميده مي شود. اين بازار متشكل از فروشگاههاي متعدد طلا است كه در آن انواع و اقسام طلا و وجواهر عرضه مي گردد.

Mall of Emirates

يكي از مراكز خريد دبي مي باشد كه دومين مركز خريد بزرگ خاورميانه مي باشد و شامل ۲٫۴۰۰٫۰۰۰ متر مربع فضاي خريد شيك و زيبا ميباشد.

Dubai Mall

دبي مال بزرگترين مركز خريد دنيا از نظر حجم در يك ناحيه و ششمين مركز خريد از نظر محيط خريد است.اين بازار بخشي از مجموعه برج خليفه دبي مي باشد همچنين يزرگترين آكواريوم دبي در اين بازار واقع شده است.

Dune bashing

گشت صحرا در دبي يكي از هوس انگيزترين و جالب ترين سفرهاي دنيا است كه در آن از تپه هاي شني و ريگهاي روان بازديد و يا روي آنها با ماشين رانندگي مي كنيد كه احساسي باورنكردني را براي شما به ارمغان مي آورد ضمن اينكه شبي را در بيابان با ستارگان درخشان و شامي رويايي ميل خواهيد نمود.

Palm Jumeirah

اين مكان هرآنچه را كه شما براي يك تعطيلات باورنكردني مي خواهيد دارد. اين مجموعه داراي هتلهاي مشهور , جذابيتهاي گردشي و فروشگاههاي بزرگ زيبا و معتبر است. دراين جا شما مي توانيد با استراحت در آفتاب ساحل يا شنا كردن در آب دريا خود را آرام كرده و از محيط آن لذت ببريد.به راستي كه اين مكان محلي رويايي براي استراحت است.

 


برچسب: ، تور زمستان شارجه، تور شارجه، تور لحظه آخري شارجه، رزرو آنلاين تور شارجه، سواحل دبي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ دى ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۴۳:۱۵ توسط:faezeh موضوع:

برج خليفه,زيباترين برج دبي

برج دبي

برج خليفه

آشنايي با برج خليفه

در سفر به دبي انتظار تماشاي عجيب ترين و بلند ترين سازه ها و ساختمان ها را داشته باشيد. همين سازه هاي فوق مدرن دليلي براي محبوبيت دبي ميان گردشگران عادي و افراد مشهور در دنيا شده اند. يكي از اين بناها برج خليفه است كه ساخت آن حدود يازده سال پيش يعني سال ۲۰۰۴ شروع شد و در سال ۲۰۱۰ به پايان رسيد. در روز افتتاح برج شيخ محمد بن راشد آل مكتوم اين برج رو به بهره برداري رساند و به احترام او نام خليفه را برج گذاشته شد.

برج خليفه

برج خليفه

اگر بخواهيم برج خليفه را از نظر معماري بررسي كنيم بايد بگوئيم برج چيزي حدود ۸۰۰ متر ارتفاع داد و با ۱۶۰ طبقه سر به آسمان كشيده است. هزاران آپارتمان مسكوني و اداري همراه با استخر و كتابخانه اي مخصوص اهالي برج ويژگي هاي آن هستند. يكي ديگر از ويژگي هاي برج خليفه، وجود هتلي با ۱۶۰ اتاق در طبقه پايين آن است. درباره برج خليفه دبي «ترين» هاي زيادي وجود دارد. داشتن بزرگ ترين بالكن، بيشترين طبقات، بلندترين آسانسور باربري، بلند ترين برج در دنيا و …همگي از ترين هاي اين برج هستند كه آن را در دنيا معروف ساخته اند. اين برج توسط شركت آمريكايي سام با تركيبي از معماري اسلام و صحرا طراحي شده است، در اين طراحي ار گل صحرايي استفاده شده است. علاوه بر ظاهر زيبايي كه اين طرح دارد نيرويي كه باد در طبقه هاي فوقاني وارد مي كند را نيز مهار مي كند. نكته محيط زيستي كه در مورد اين برج مورد توجه است، سيستم خنك كننده پيشرفته آن است، رطوبت به همراه هواي گرم دبي وارد اين سيستم مي شود و حجم بسياري از بخار آب از راه كندانسور وسيله هاي خنك كننده به مايع مبدل مي شود. حجم اين آب بسيار است و در سال براي موارد مختلفي مصرف مي شود.
معماري مدرن و شگفت انگيز برج خليفه آن را نسبت به ديگر سازه هاي دبي متمايز كرده است، سازه اي كه هر بيننده اي را مات و مبهوت خود مي كند.

نكات جالبي درباره برج خليفه

براي مقابله كردن برج با باد در ارتفاع هشتصد متري ۴۰ بار تست تونل باد روي آن انجام شده است.
از آنجائيكه برج خليفه بسيار بلند و بزرگ است چيزي حدود ۲۶ هزار شيشه براي پنجره هايش را داراست كه تميز كردن آنها شايد دو ماه زمان ببرد! براي تميز كردن شيشه ها از بالابرهاي مخصوصي استفاده مي كنند.
در برج خليفه چنديدن آسانسور وجود دارد كه با ورود به آنها مي توانيد نماي بيرون را ببينيد و نكته ي جالب آن سرعت ده متر بر ثانيه اش مي باشد.
برج خليفه داراي ۵۸ آسانسور و چنديد پله برقي است كه دائما بارهاي سنگين را به طبقات برج مي برند.
آسانسور باري برج مي تواند وزني حدود شش هزار كيلوگرام را بالا ببرد.
برج خليفه از ۳ بخش ساخته شده است و تمامي بخش هاي آن در برابر بادهاي شديد و تغييرات بالاي دما و فشار مقاوم هستند.


برچسب: ، تور تابستان شارجه، تور زمستان ارزان دبي، تور لحظه آخري شارجه، زيباترين برج هاي دبي، قيمت تور شارجه،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ دى ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۴۰:۴۲ توسط:faezeh موضوع:

پارك هاي آبي دبي

بهترين پارك آبي

 پارك هاي آبي دبي

در شهر دبي بخاطر گرماي هوا و نزديكي به آب هاي خليج فارس ، تعداد بسيار زيادي استخر و پارك آبي ساخته شده است .

بسياري از مسافرين دبي به تفريحات آبي علاقه زيادي دارند اما از آنجايي كه وقت گردشگران دبي محدود است و تفريحات دبي نيز بسيار متنوع و فراوان است ، ۵ مورد از بهترين پارك هاي آبي دبي را در ادامه به شما معرفي مي كنيم تا انتخاب هاي محدود تري داشته باشيد .
پارك آبي آتلانتيس

بدون شك پارك آبي آتلانتيس دبي يا آكوا واتر پارك شايستگي لقب بهترين پارك آي دبي را دارد . سرسره هاي بلند و بسيار هيجان انگيز ، امكان شنا در كنار دلفين ها ، سُر خوردن درون لوله اي شيشه اي در نزديكي كوسه ها و … همگي در اين پارك آبي فوق العاده امكان پذير است . ورود به اين پارك آبي كه از متعلقات يكي از مجلل ترين هتل هاي دبي ، يعني هتل آتلانتيس است ، براي مسافرين هتل رايگان و براي سايرين با پرداخت وروديه تعيين شده ممكن است .
پارك آبي وايلد وادي

يكي از پيشرفته ترين پارك هاي آبي ساخته شده در دنيا پارك آبي وايلد وادي دبي است . در اين پارك بازي هاي آبي بسيار متنوع و هيجان انگيزي نظير موج سواري و سرسره هاي آبي با ارتفاع هاي متفاوت انتظار شما را مي كشد . همچنين طراحي اين پارك كه بر اساس داستان هاي سندباد صورت گرفته برنده جايزه بهترين طراحي شده است . پارك آبي وايلد وادي در مجاورت برج العرب مي باشد و نمايي حيرت ازنگيز از اين برج بسيار زيبا را در اختيار دارد.
پارك آبي واندر لند

واندر لند دبي داراي تفريحات آبي نظير استخر آب شور و استخر مواج براي علاقمندان به شنا و آب تني است . همچنين براي افرادي كه علاقه اي به خيس شدن ندارند ، تفريحاتي همچون شتر سواري در اين پارك در نظر گرفته شده تا هر شخص با هر سن و سليقه اي از حضور در پارك آبي واندر لند لذت ببرد


برچسب: ، بازارهاي دبي، برج هاي دبي، مراكز خريد دبي، مكان هاي تاريخي دبي، پارك هاي زيباي دبي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ دى ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۳۹:۵۱ توسط:faezeh موضوع:

فرهنگ مردم دبي

مردم دبي

فرهنگ مردم دبي

فرهنگ دبي ريشه مستحكمي در سنت اسلامي اعراب دارد. اسلام چيزي بيش از يك سنت است. اين شيوه زندگي است كه كليه امور روزمره دنيوي از پوشيدن تا خوردن و آشاميدن را هدايت مي‌كند. بنابراين، فرهنگ و ميراث امارات متحده رابط‌هاي نزديك با مذهب آن دارد. متأسفانه بنيادگرايي اسلامي در روزهاي اخير در رأس رسانه‌ها قرار گرته و منجر به اين شده كه افراد بسياري در سراسر جهان ديدگاهي مبهم و افراطي به اين دين داشته باشند. با اين حال، امارات در مقابل اين تصوير صبور خوشامد گويي را پيشه كرده و خارجي‌ها در انجام مراسم مذهبي خود آزاد هستند. الكل‌ در هتل‌ها سرو مي‌شود و پوشيدن لباس آزادانه است. زنان با تبعيض كمتري مواجه هستند برخلاف سياست‌هاي عربستان سعودي مي‌توانند راندگي كرده و بدون همراه قدم بزنند. در ميان فضايل بسيار پسنديده مؤدب و مهمان‌نواز مي‌باشند و بازديدكنندگان با مردم گرم و رفتار دوستانه اماراتي مواجه مي‌شوند. خوشبختانه ديدگاه سخن از اسلام كه به بسياري از مسلمانان كشورهاي خا رجي تأثير گذاشته بر دبي موثر نبوده و مي‌توانيد مليت‌هاي مخلتف، مسلمان، هندو يا مسيحي را ببينيد كه بدون برخورد با يكديگر زندگي و كار مي‌كنند.

براي مسلمانان همانند بسياري مذاهب و فرهنگ‌هاي ديگر، واحد خانواده، بسيار اهميت داشته و سالخوردگان به خاطر تجربه و توانايي پندآموزي آن‌ها مورد احترام هستند. نسل‌هاي زيادي در يك خانه با هم زندگي مي‌كنند. در امارات متحده چند همسري اعمال مي‌شود كه اسلام به مردان اجازه داده همزمان چهار همسر داشته باشند در صورتيكه از نظر مالي و جسمي مساوات را ميانشان برقرار سازد.

رشد سريع اقتصادي امارات طي ۳۰ سال گذشته زندگي را فراتر از شناخت تغيير داده است. با وجود اين رهبران كشور به پايبندي به ميراث خود در مقابل هر گونه فرسايش هستند كه مي‌تواند توسط سرعت پيشرفت و افزايش دسترسي و تأثير پذيري از فرهنگ‌هاي ديگر بوجود آيند. بنابراين مشتاق ترويج رويدادهاي فرهنگي و ورزشي هستند كه بيانگر سنت آن‌ها است مثل شكار با شاهين، مسابقه شترسواري و نهج سواري فرهنگ عربي در شعر، رقص، ترانه‌ها و هنرهاي سنتي تحسين شده و مراسم جشن و عروسي‌ها (سور رويدادهايي رنگارنگ از موسيقي و ضيافت هستند.

{tab=زبان}

زبان رسمي امارات متحده عربي است هر چند انگليسي، هندي، مالايي و اردو نيز صحبت مي‌شوند زبان رسمي تجاري عربي است ولي انگليسي چنان كاربرد گستردهاي دارد كه مي‌توانيد سال‌ها بدون اينكه كلم‌هاي زبان عربي بياموزيد در اين جا تجارت كنيد. بيشتر علايم جاده‌ها، نوشته‌هاي مغازه‌ها و منو رستوران‌ها به هر دو زبان نوشته شده‌اند. هر چه از شهر دورتر شويد بيشتر متوجه مي‌شويد كه عربي صحبت مي‌شود و علائم مغازه‌ها و خيابان عربي مي‌شود.

عربي جهت صحبت كردن و تلفظ زبان آساني نيست. ولي اگر بتوانيد اينور و آنور چند كلمه را بيان كنيد حتي اگر تلفظ شما وحشتناك باشد خوشامدگويي گرمتري دريافت مي‌كنيد و يا حداقل لبخندي دريافت مي‌كنيد.

{tab=مذهب}

اسامي عمومي داراي ساختار رسمي است كه بطور سنتي نشان‌دهنده نام خانوادگي و قبيله خود مي‌باشد. نام‌ها معمولاً نام افراد مهّم در قرآن يا افراد قبيله مي‌باشند. بدنبال آن لغت ابن (پسر) براي پسران و بن (دختران) براي دختران آمده و سپس نام پدر مي‌آيد. آخرين قسمت نام نشانده، نام خانوادگي يا قبيله خود است. براي خاندان والا داراي لغت ال معادل The انگليسي است كه قبل از نام خانوادگي مي‌آيد. بعنوان مثال رئيس جمهور امارات عاليجناب شيخ خليفه‌ابن‌زياد النهيان است زنان پس از ازدواج نامشان را تغيير نمي‌دهند.)

اسلام مذهب رسمي امارات متحده عربي است و در سطح گستردهاي اجراء مي‌شود. روز مقدس اسلامي جمعه است. بنيان اسلام بر اين عقيده اسطوهر است كه فقط يك خدا وجود دارد و حضرت‌محمد‌پيامبر او است. پنج ركن وجود دارد كه بايد همه مسلمانان تبعيت كنند: ايمان، نماز، احسان، روزه گرفتن و زيات رفتن (مكه) انتظار مي‌رود كه هر مسلمان حداقل يك بار طي عمر خود به زيارت شهر مقدس مكه در عربستان سعودي برود.

بعلاوه لازم است مسلمان روزانه پنج بار (رو به مكه) نماز بخواند. زمان نماز خواندن مطابق با موقعيت خورشيد در آسمان است. اكثر مردم در مسجد نماز مي‌خوانند هر چند اگر در نزديكي محل عبادت وجود نداشته باشد نامعمول نيست كه افراد را در كنار جاده در حال نماز ببينيم. خيره شدن به نماز گذاران يا قدم زدن ميان آن‌ها بي‌ادبي است.

فراخواني مدرن نمازگزازان بوسيله بلند گوه‌هاي هر مغازه است كه هر كس را از زمان نماز مطمئن مي‌سازد. در دبي برنامه به گونه‌اي بوده كه تعداد مساجد كافي باشد و افراد براي نماز خواندن بيش از ۵۰۰ متر طي نمي‌كنند.

اسلام داراي موارد مشتركي با مسيحيت و بسياري از پيامبران پيش از رسول اسلام است كه مي‌توان در نوشتجات مسيحيان و همچنين مسلمان يافت.

طبق قانون شرع اسلام مردان مسلمان مي‌توانند با زنان غيرمسلمان ازدواج كنند ولي زن مسلمان مجاز به ازدواج با مرد غيرمسلمان نيست. در حاليكه اسلام دين غالب است دبي ميزبان اديان بسيار ديگري است و خاندان حكومتي در موقعيت‌هاي فراوان زمين‌هايي را جهت ساختن كليساها اختصاص داده‌اند. كليساهاي فعلي شامل كليساي انجيلي (كاتوليك روي) بعلاوه كليساهاي مختلف كه در مجتمعي در جبل‌علي گرد هم آمده‌اند. همچنين در بر دبي يك معبد هندوها وجود دارد.

{tab=ماه مبارك رمضان}

رمضان ماهي مقدس است كه در آن مسلمانان نزول قرآن را پاس مي‌دارند. اين ماه زمان روزه‌داري بوده و مسلمانان از غذا، آشاميدني، سيگار و افكار آلوده (يا فعاليت‌ها) از صبح تا غرب خودداري مي‌كنند. در هنگام غروب روزه را مي‌شكنند و افطار مي‌كنند. زمان‌هاي افطار در كيه روزنامه‌ها موجود است.

در سراسر شهر چادرهاي فرمي رمضان عصرها پر از افرادي از مليت‌هاي مختلف و اديان مي‌شود كه از قليان، غذاها و شيريني‌هاي عربي لذت مي‌برند. به علاوه قهوه‌خانه‌هاي استاندارد استعمال قليان و رستوران‌ها و هتل‌هاي پنج ستاره در اين ماه چادرهايي مخصوص رمضان بر پا مي‌كنند. زمانبندي رمضان بر حسب تقويت عربي ثابت نيست ولي سالانه حدود ۱۱ روز زودتر از سال قبل آغاز مي‌شود كه شروع آن بسته به رويت هلال ماه دارد.

در رمضان غيرمسلمانان از خوردن، نوشيدن يا سيگار كشيدن در مكان‌هاي عمومي طي ساعات روز به نشانه احترام خودداري مي‌كنند. عدم انجام اينكار مي‌تواند منجر به ناراحتي مردم يا منجر به شكايت رسمي شود. شايد گشت پليس شما را متوقف كند به احتمال قريب به يقين توضيح مي‌دهد كه چه انتظاري داشته است. اگر همكاري نكنيد در نهايت به پاسگاه پليس هدايت مي‌شويد.

در حين رمضان فروش الكل در بيشتر فروشگاه‌ها پس از شامگاه ممنوع است در حاليكه مغازه‌ها و پارك‌ها معمولاً موسيقي زنده يا رقص مجاز نيست (كلوپ‌هاي شبانه كل ماه رمضان تعطيل مي‌شوند) و سينماها اكران روزانه را محدود مي‌كنند. پايان رمضان با جشن هر روزه و مقدس كه عيد فطر ناميده مي‌شود جشن پايان رمضان مي‌باشد. براي مسلمانان عيد معناي مشابه ديوالي براي هندوها و كريسمس براي مسيحيان است.

{tab=لباس ملي }

شارجه ديدگاهي غير ليبرال‌تر نسبت به لباس و رفتارهاي اخلاقي دارد. لباس‌هاي شرم‌آور شامل هر لباسي است كه شكم، كمر يا بالاي زانو را عيان سازد. لباس‌هاي چسبان و بدن‌نما نيز بهتر است اجتناب شوند كه همانند ابتذال، سروصدا و يا آزاد برخورد مي‌شوند.)

بطور كلي، جمعيت محلي لباس محلي خود را در جاهاي عمومي مي‌پوشند. براي مردان دشاشه يا خاندورا است كه يك پيراهن بلند سفيد كه با يك سرپوش سفيد يا قرمز بنام كرا پوشيده مي‌شود. اين سرپوش بوسيله يك طناب مشكي (آكال) نگاه داشته مي‌شود. شيوخ و تجار معلّم نيز رداي نازك مشكي يا قهوه‌اي (بنام بيشت يا ميشله) روي دشداشد در رويدادهاي مهّم مي‌پوشند كه معادل ژاكت شام در فرهنگ غرب است.

در مكان‌هاي عمومي زنان عباي مشكي مي‌پوشند كه چادري مشكي و بلند است كه لباس‌هاي آن‌ها را مي‌پوشاند بعلاوه يك روسري كه شيله ناميده مي‌شود. اغلب پارچه‌ عبا از حرير بسيار ظريف و ممكن است از جلو باز شود. بعضي زنان همچنين يك نقاب نازك مشكلي براي پوشاندن صورت با دستكش استفاده مي‌كنند.

و زنان مسن‌تر هنوز از ماسك چرمي بنام بورف استفاده مي‌كنند كه بيني، ابرو و چانه را مي‌گيرد. هر چند اين البسه بيشتر توسط نسل مسن استفاده مي‌شود و زنان مدرن اغلب آخرين مد مارك‌هاي بين‌الملل را مي‌پوشند.

{tab=عروسي ها}

عروسي‌هاي با جهزيه عالي و افراطي شايد جزء گذشته باشند كه دولت سقف ۵۰ هزار درهم را براي جهزيه قرار داده و ولخرجي در عروسي مي‌تواند منجر به زندان يا ۵۰۰ هزار درهم جريمه فرد شود).

عروسي‌ها در امارات مراسمي بسيار بزرگ و جدي هستند خانه‌ها سراسر بوسيله لامپ‌هاي سفيد پوشانده مي‌شوند و جشن‌ها تا دو هفته طول مي‌كشد. و مردان و زنان جداگانه جشن مي‌گيرند كه معمولاً در سالن هتل‌ يا مركز اجتماعات است كه به شمار مهمان‌ها بستگي دارد.

دولت حامي بودجه عرشي است و با مركزيت ابوظبي به افراد بومي در ازدواج كمك مشاورهاي و مالي مي‌دهد (براي ازدواج مرد بومي با زن بومي امارات وام بلندمدت تا ۷۰۰۰۰ درهم) تا عروسي‌هاي گروهي برپا كنند و هزينه‌ها را پايين آورند.

با تعداد بسيار زياد افرادي كه در خارج تحصيل مي‌كنند و افراد غيربومي بسيار در دبي، ازدواج‌هاي بين فرهنگي بسيار مرسوم شده است. صندوق ازدواج قوياً توصيه مي‌كند كه افراد بومي با هم ازدواج كنند. (در تلاش جهت حفظ فرهنگ و كاهش دختران بدون شوهر) هر چند باري مردان بومي ازدواج با زنان غيربومي آسانتر از ازدواج بومي با مردان غيربومي است.


برچسب: ، امارات متحده عربي، تور ارزان شارجه نوروز 90، رزرو تور لحظه 90 شارجه، قيمت تور شارجه، نرخ تور ويژه دبي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ دى ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۳۹:۰۱ توسط:faezeh موضوع:

جاذبه هاي ديدني شارجه

شارجه

جاذبه هاي ديدني شارجه

شارجه يكي از هفت امارتي است كه دولت امارات متحده عربي را تشكيل مي‌دهند و محدوده اين امارت حدود ۱۶ كيلومتر از ساحل كشور امارات در خليج فارس را مي‌پوشاند. عمق خاك اين امارت بسمت داخل كشور حدود ۶۰ كيلومتر است. مساحت شارجه ۲۶۰۰ كيلومتر مربع مي‌باشد، و اين امارت با تمام امارات‌هاي كه كشور دولت امارات عربي متحده تشكيل مي‌دهند حدود مشترك دارد. مساحت شارجه ۲۶۰۰ كيلومتر مربع مي‌باشد.

جاذبه هاي توريستي شارجه :

از جاذبه هاي گردشگري اين شهر مي توان موزه‌هاي هنري متعدد، سالن‌هاي تئاتر، بازارهاي هنرهاي دستي و مساجد گوناگون را نام برد. موزه ملي شارجه ميزبان برگزاري نمايشگاه بي‌سابقه اي از نقاشي‌هاي نگارگران جهاني بوده‌است. از تفريحات اين شهر ميتوان چشم امارات ، رانندگي در كوير ، تورهاي قايق ، شترسافاري ، منطقه كودكان و نوجوانان در القصبا ، آل خان مرداب ، آل خان ساحل ، غواصي و ماهيگيري ، مركز حيات وحش عربي ، بازار آبي را نام برد.

مراكز خريد شارجه : با توجه به نزديكي دبي به شارجه بيشتر توريستها خريد هاي خود را از مراكز خريد دبي انجام ميدهند كه داراي تنوع زيادي از كالاها و محصولات است ولي با اين وجود شارجه داراي مراكز خريد و بازارهايي مانند مركز ال فردان ، ال توان ، مگا مال و هايپر ماركتهايي مانند سيتي سنتر مي باشد.

حمل و نقل عمومي شارجه : فرودگاه بين‌المللي شارجه يكي از بزرگترين فرودگاه هاي كشور امارات است كه در سال ۲۰۰۵ از سوي موسسه مديريت حمل و نقل لندن به عنوان بهترين فرودگاه جهان انتخاب شد. استفاده از اتومبيل شخصي و تاكسي رايج ترين روش جابه جايي در اين شهر مي باشد. البته تعداد قابل توجهي اتوبوس نيز مسافران را جابه جا مي نمايند. پياده روي و دوچرخه سواري متداول نيست. اتوبوسهاي برقي، قطار شهري و مترو در اين شهر وجود ندارد. استفاده از موتور سيكلت نيز بسيار محدود است. اجاره يك اتومبيل در خيلي از مواقع از هزينه كرايه تاكسي در طول يك روز كمتر خواهد شد ولي قيمت تاكسي در مقايسه با شهرهاي ديگر از نرخ بالايي برخوردار نيست.

شارجه در حوزه بازاريابي‌هاي گردشگري و معرفي خود به عنوان مهم‌ترين جاذبه گردشگري كشورهاي عربي و جهان اسلام موفق بوده‌است. اين موفقيت بزرگ و قابل توجه براساس يك استراتژي روبه گسترش طولاني مدت گردشگري بوده‌است. با اين حال شارجه ويژگي اسلامي و عربي خود را نيز حفظ كرده‌ است. شارجه از موقعيت جغرافيايي‌ خود مزاياي بسيار زيادي به دست آورده است، به گونه‌اي كه خليج فارس در شرق آن و درياي عمان نيز در غرب آن واقع شده ‌است. در واقع اين منطقه تنها منطقه در امارات است كه به اين دو درياي مهم دسترسي دارد. از اينرو شارجه يكي از مراكز فعاليت‌هاي اقتصادي و گردشگري امارات به حساب مي‌آيد.

يكي از جذابيتهاي شهر شارجه معماري جديد و مدرن در ساختمان‌هاي اين شهر‌است. در كنار مناطق سنتي با معماري ويژه خود، در ساختمان‌هاي تازه شارجه از نوعي شيوه معماري عربي و اسلامي بهره گيري شده است. از اين نوع معماري جديد و مدرن در ساختمان‌هاي مهمي در شارجه همچون بازار مجره، دانشگاه شارجه، بازار مركزي، خانه‌هاي قديمي در مريجه، و بازار عرصه و شمار زيادي از مساجد اين منطقه استفاده شده‌ است. با اين حال حفظ شيوه زندگي فعلي و سنت‌هاي اسلامي در شارجه، يكي از نكات مورد توجه صنعت گردشگري اين منطقه گردشگري بوده‌ است.


برچسب: ، تور ارزان شارجه، جاذبه هاي گردشگري جهان، جهانگردي، مراكز خريد شارجه، مكان هاي ديدني دبي،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ دى ۱۳۹۶ساعت: ۱۱:۳۸:۰۲ توسط:faezeh موضوع: